Trött!

0kommentarer

Var hos mormor nästan hela dagen igår så det var därför jag inte bloggade. Sorry!
Men idag har vi varit hos veterinären med Saffi. Hon fick sin spruta och sa inte ett ljud! Efter det så kollade veterinären frambenen då ibland när jag tar där så rycker det i ryggen på henne. Men hon sa att det inte var något då hon inte kände någoting i benet. Och eftersom hon aldrig haltar eller visar något direkt så skulle det inte vara någon fara *puh*.
Och sen frågade vi om passet då mormor och jag har länge snackat om pass då hon inte tror på att det är nya regler och man måste ha pass till Norge. Och jovisst ska man ha pass till Norge från och med April! Så jag ska skaffa pass till Saffi, inte direkt för att vi ska till just Norge men eftersom det håller hela livet och kostar 250kr (ungefär sa veterinären) så är det lika bra att ha det!
Men efter det så gick vi upp och åt och sen gick vi till Spiggens, hittade ingenting där så vi gick till hundshopen. Det blev lite godis för jag hade beslutsångest, antingen ett rundsytt halvstryp som jag kanske använder 10ggr sen aldrig mer för 150kr, ett grönt Hurtta koppel (ska ju köpa selen men ska jag verkligen köpa kopplet före selen?) för 189kr eller godis haha x) Ja, ni ser vilket det blev! Men jag hittade världens coolaste grisöra! Typ dubbelt så stort som ett vanligt så det var jag ju tvungen att köpa! Men annars blev det inte mer och det har inte hänt så mycket heller!
Hade tänkt att ge er lite filmtips senare! Får se om internet är på min sida och jag kan göra det nu men det ser inte så bra ut haha! Men det är i alla fall tur att man har både mobilen och internet på Telenor då jag vet att bråkar det på datorn och inte på mobilen så är det modemet det är fel på. Bråkar mobilen och inte datorn så är det fel på mobilen. Men 99% av gångerna så bråka dem båda och då är det Telenor som det är fel på :) Händer sisådär varannan dag i några minuter/nån timme och sen funkar det super igen haha!
 
Molly skadade också sin klo när vi var ute i inhägnaden idag. Det blödde rättså mycket men hon gick normalt och reagerade bara om man rörde på klon så vi låter det vara. Ska ta med mig min sårspray (4 Ess) till mormor ikväll så vi kan ta på lite sådan och såklart rengöra det före och sen så får vi hoppas att det blir bättre!
 
Några önskeinlägg? Frågor? Osv?
Några bilder från dagens långrunda!

Kommentera

Publiceras ej