Rekommenderar!

0kommentarer

Jag är rättså säker på att jag inte är ensam om att vara obsessed av att måla och hålla naglarna fina. Jag kan ändra färg på naglarna 3 gånger om dagen om jag inte är nöjd med resultatet och jag vet, det slösar som f*n på Aceton haha. Men jag är en av de som går och småpillar på nagellacket hela dagarna och förstör jag nagellacket på t.ex tummen så måste ALLA naglar förstöras! Jag har testat de flesta nagellack, bl.a från H&M, Claudia, Isadora och Depend (de jag har framför mig just nu haha). Jag kan säga att den från H&M var bra de första gångerna, väldigt smal borste men det gick med lite trix. Mycket hamnade utanför och nu är det istortsett omöjligt att få färg så det räcker till en hel nagel. Men färgen är fin, lätt att ta för mycket och den torkar jäkligt långsamt och på den tiden har jag hunnit stöta vid 4396968486 saker och färgen har förstörts på nästan alla naglarna -.-'
De från Claudia är hyfsade, den vita kunde varit en aning bättre då det är svårt att få naglarna helt vita och det blir ofta fula ränder efter borsten. Den transparenta var bra men nu är det typ lite mindre än halva kvar och den har blivit supersvår att applicera. Smal borste också... Men annars håller de hyfsat och i början var de lätta att applicera!
Den från Isadora är bra, har i pastellblå. Men den tar också rättså lång tid att torka, men när den väl har torkat så sitter den där i någon dag (mirakel för mig haha)! Men den är snart slut, bred borste och är väldigt lätt att applicera och det blir snyggt! Väldigt liten flaska för priset däremot. Men den rekommenderas!
Sen har vi Depend, har bara haft med guld och silverglitter i samt transparent. Den transparenta var bra men den var inte alls dryg så tog slut på några gånger bara. Och de kostar ändå en del. Den silvriga och den guldiga är hyfsat lätt att applicera men när de har torkat så kan man i stortsett dra bort hela nagellacket haha. Det fäster inte riktigt på nageln. Men håller t.ex en fest eller så om man inte pillar. Väldigt snyggt! Hyfsat bra borste men det fastnar mycket färg på den och då blir det svårt att applicera efter någon gång.
 
Sen har jag hittat MIRAKEL nagellacket! Fick ett kit från mamma i födelsedagspresent och jag älskar dem! Tre nagellack från Yves Rocher. En typ ljusrosa som gör naglarna lite ljusare men inte mycket (ser snyggt ut), en transparent och en vit (för fransk-manikyr). När man gör den franska manikyren får man ta mer än ett lager och då blir det oftast väldigt klumpigt och man hinner förstöra det före det har torkat men om man bortser från det så är de här nagellacken super! De torkar snabbt, man kan pilla utan att riktigt "få tag" på nagellacket så det sitter kvar LÄNGE också! Det är snyggt och samtidigt enkelt. Väldigt lätt att applicera, bred borste och framförallt. Det blir inga klumpar på borsten eller i nagellacket så det är lika lätt att applicera 1:a gången som 25473 gången. Däremot så kostar de rättså mycket och man får inte speciellt mycket. Men de är dryga och väldigt fina!
Så Yves Rochers nagellack kommer jag köpa hädanefter! Man kan beställa online på www.Yves-Rocher.com och man kan även se kommentarer från andra som köpt deras saker! Gå in på make-up och sen naglar.
 

Kommentera

Publiceras ej