Överdrivet med 5 selar eller nödvändigt?

0kommentarer

Idag köpte jag en till Hurtta sele! En blå! Fast det är en killfärg, Saffi ser ut som en hane och jag har 3st Y-selar från Hurtta sedan tidigare så var det nödvändigt att ha den här också! Den är skitfin på henne, färgen är übersnygg och ja, den är snygg helt enkelt och jag hade pengar! Kopplet som ska vara till fanns inte i butiken så det får jag köpa någon annan dag och sen är det en grön också som ska införskaffas! Och jag vet att det finns många därute som har en sele till din hund eller ett halsband och ett koppel som tycker att det är onödigt med flera saker. Varför ska hunden inte få vara fin om du är det? Ska du gå runt i samma slitna kläder varenda dag tills de går sönder?

Något jag tycker är fult är när man träffar någon hund som har t.ex bitmärken på selen, halsbandet eller kopplet eller det ser gammalt och risigt ut. Jag har ett koppel som är typ Saffis första, det har ett bitmärke och det är riktigt slitet, inte läder utan annat. Och det använder jag inte.. alls. Mamma använder det då hon inte bryr sig och ville inte slänga det. Hon har det med Hurtta halsbandet. På sommaren eller ja, när Saffi inte behöver täcke så är det nästan alltid sele som gäller för min del. Mamma använder halvstryp för det är enklast tycker hon. Men annars använder jag bara sele och då vill jag ha lite valmöjligheter.

Hur kul är det att gå till hundens garderob (om den har någon) och mötas av ett tråkigt slitet läderkoppel och ett halvstryp med rostig kedja? Nu överdrev jag för om hunden bara har ett koppel och ett halsband behöver den ju ingen garderob men ni fattar vad jag menar. Är det då inte roligare att kunna välja färg och så? Ha mer än ett alternativ!

Så idag köptes en till sele och den är jättefin på henne!

Såhär ser Saffis garderob ut i nuläget: (dålig bild men försök ta bild med blixt på selar med reflex haha)

 
På högersidan:
Först gul Lifeguard-sele med tillhörande koppel. Efter det en rosa Lifeguard-sele med svart Dogman koppel (tillhörande koppel ska införskaffas när det hittas), efter det en orange Outdoor-sele med tillhörande koppel och sist en brun Outdoor-sele (den enda D-selen) med tillhörande koppel med resår.
Bättre bild:
 
På vänstersidan:
Först en blå Outdoor-sele med läderkoppel, sen nosgrimman med ett grimskaft från Hööks som jag sytt om så det är kortare. Sen Lifeguard-halsbandet med koppel från Dogman och sist träningskopplet, rundsytt älgskinnskoppel med tillhörande halsband. På kroken längst bort ska ett rosa helstryp hänga men jag målar om ringarna just nu, de ska bli vita haha!
Bättre bild:

Kommentera

Publiceras ej