Falsterbo!

0kommentarer

Precis kollat vilka dagar Falsterbo HS är! 6 Juli börjar det, den 10:onde Juli var vi där förra året och kollade lite. Det är paradiset där! Vi var där från 9 till 4 (mässan stängde då) på kvällen och ändå hade jag inte varit inne på varenda en monter på mässan haha! Vi kollade lite på dressyren, framridningen och hela huntingen men annars var vi på mässan hela tiden. Vi åt när vi kollade på framridningen och dressyren så ingen tid gick åt spillo haha! Jag köpte bara en ridtröja där förra året och sen fick jag ju mycket prover från bl.a Krafft. Men i år ska jag spara lite mer pengar för jag har faktiskt något jag behöver i år så det ska bli kul att ha något att kolla efter.
Förra året var jag där med pappa, min syster och hennes kompis Juline. Men i år ska antingen Juline eller Michelle följa med. Julines efternamn vet jag inte men Michelle är Michelle Nilsson, tjejen som vann D-ponny SM för något år sedan :) Min syster och hon gick på Hippologprogrammet på gymnasiet tillsammans och det är hos Michelle och hennes mamma min syster bodde när hon jobbade hos Hannes Melin. Men i år så köper vi biljetter före vi kommer dit, vi fick stå i en jäkla kö med en kärring längst fram som snackade om ALLT utom biljetterna med killen i kassan -.-' Så i år ska vi köpa över internet så vi har dem före vi kommer dit!
 
Det jag har planerat att köpa är
*Roeckl ridhandskar eller andra ridhandskar
*Något hundtäcke (hade många på extra pris förra året men köpte inget då jag tyckte det var fel färg till Saffi men i år ska det köpas om jag hittar ett)
*Strumpor
*Schabrak om jag hittar något snyggt! Har ingen häst men i framtiden har jag planerat att ha en så det är lika bra att börja tidigt om det ändå är billigt och snyggt!
 
Man ska ju passa på att shoppa på mässor för då är det alltid billigare! Någon som också ska till Falsterbo?
Enda bilden som togs i Falsterbo av mig förra året...
Juline som provar en sadel i Equipes monter haha :)

Kommentera

Publiceras ej