Åsiktsinlägg - Bollar

0kommentarer

Alla som har hundar som älskar bollar har samma problem. Man köper och köper och köper tennisbollar och efter någon användning så får man plocka upp bollen som numera är i småbitar på köksgolvet! Alla har varit med om det, alla hatar tennisbollar men ändå så köper alla dem. Min mormors hund Molly älskar när tennisbollarna är halvt söndriga så hon kan bita i dem, men Saffi kan ha en tennisboll i 20minuter och sen är den antingen brun och lerig eller i två delar.
Men jag har hittat lösningen på tennisboll problemet! Nämligen skumgummibollar! Såklart bara för hundar som inte äter upp skumgummit! I alla fall så köpte jag ett paket på Hööks förra året och är jättenöjd! Tror jag gav 39kr för tre skumgummibollar och jag har inte ångrat mig!
De är tyngre, så det är lättare att kasta längre plus att de inte ändrar riktning när det blåser.
De torkar mycket fortare och geggan fastnar inte på samma sätt som på tennisbollar så man behöver bara ta med fingrarna och ta bort leran, så de håller sig finare.
Lättare för hundarna att bita i dem då de är mjuka.
Och de är oftast i fina och ljusa färger och håller sig så länge och är därför lättare att hitta!
 
Detta är de bollar vi har i nuläget.
Boll nr 1 (längst upp till vänster)
En boll i renhud med ben i sig. Jättetung och stor men det är lätt att kasta den långt och är man ute länge så kan hunden även ligga och äta upp bollen om man fikar eller liknande så då slipper man bära tillbaka den haha!
 
Nr 2 (andra längst upp från vänster)
Tennisboll... Syns det? Hittade den ute.
 
Nr 3 (andra längst upp från höger)
Tennisboll, använd ca 5ggr, varit i tvätten (när vi tvättat täcken/kuddar/jackor osv) några gånger...
 
Nr 4 (längst upp till höger)
Oanvänd, köpt på Ullared 3st för 15kr. De andra gick sönder första gången de användes.
 
Nr 5 (längst ner till vänster)
Ena skumgummibollen från Hööks, oanvänd.
 
Nr 6 (andra längst ner från vänster)
Ena skumgummibollen från Hööks, använd ca 3-4ggr, ser ny ut förutom några märken från tänderna.
 
Nr 7 (andra längst ner från höger)
Skumgummiboll, gav typ 20kr för den. Skitig på bilden annars hel, bara bitmärken efter tänderna annars ser den ny ut. Använd kanske 20-30ggr ?
 
Nr 8 (längst ner till höger)
Vår favoritboll! Använd i stortsett alltid (när vi inte använt de andra) sedan jag köpte den för nästan ett helt år sedan! Superbra och den har tappat färg, Saffi har gnagt av lite skumgummi men funkar lika bra för det! Studsar inu och lite färg finns kvar men inte jättemycket haha. Inte rund inu så den kommer inte alltid dit den ska efter den landat första gången men det får man ta.
 
Någon som haft en tennisboll som hållt i ungefär 1år? Om man använt den minst 2ggr i veckan också?
Jag är supernöjd med mina skumgummibollar och snart ska tennisbollarna användas och de håller nog inte speciellt länge till men det får man ta! Jag kommer i alla fall i fortsättningen bara köpa skumgummibollar då de är enligt mig, bättre på alla sätt och vis! Förutom att de är tyngre att bära på men det märks knappt.
 
Saffi med boll nr 7 haha :)

Kommentera

Publiceras ej