Smörja smörja smörja xD

0kommentarer

Var långrunda idag med Saffi och såklart tog jag läderhalsbandet. Kanske tur om man säger så men det blev fettigt på insidan. Saffi har fällt så mycket nu så jag tror det är att det sitter mot mycket. Ni vet nosgrimmorna på hästar? Sånt fett haha.. Skitäckligt men såfort vi kom hem nu så blev det fram med lädertvålen en snabb omgång för att få bort det och sen skokräm på (för lite av färgen går bort när man smörjer så därav blir det svart skokräm så färgen ska vara snygg) och när det har torkat i 1-2 timmar så tar jag en snabb omgång med läderbalsam och sen när det torkat imorgon, det tar väldigt lång tid. Så tar jag på något som gör att det glänser :)
Fast det bara är fodringen så är hela denna processen något jag alltid gör haha xD Tar inte lång tid och gör halsbanden och kopplena supermjuka och väldigt snygga!
Det som hon hade på sig idag är så mjukt att man kan böja det åt alla håll och kanter (kan fixa bilder senare kanske haha) och det känns inte ens som äkta läder då det är så mjukt och böjbart. När jag köpte det däremot så var det hårt och stelt som en pinne men det är äkta läder och skitsnyggt x)
Det är ett Nobby Design halsband köpt på Teba (www.teba.se) fast i butiken och det kostade typ 200kr :) Skitsnyggt!

Kommentera

Publiceras ej