Hola!

0kommentarer

Träningen idag gick la sådär ://. Jag glömde lite av att hon löpte. Men mamma öppnade baksidan's dörr och sa det. Så det var ingen idee att släppa henne helt löst. Så jag kastade lite boll med henne idag och hoppade lite kopplad. Men när jag kastade boll med henne så kom en hund förbi. Så hon blev helt galen så sprang hon in i busken och ut där hunden var. Lixsom i trotoaren och sedan sprang hon till vägen.  Jag fick panik så jag tänkte snabbt 
''Springa runt eller gå igenom busken?'' Men jag fick verkligen panik så jag gick igenom busken och det tog lite tid ändå.. Så jag ropade hela tiden MANDY MANDY! hon lyssnade inte D: Fick värsta paniken.. Mitt hjärta hoppade ur kände det som.. NOT FUNNY. Sedan fastnade jag i grenar och Mandy bara fortsatte att springa mot hunden och skällde.. Men sedan insåg hon att hunden var en stor hund så hon vågade inte gå nära. Sedan när jag lyckades ta mig loss ifrån grenarna så sprang jag fort till Mandy och tog henne.  Det har hänt igår med fast jag var snabbt att ta henne. Sedan gick jag runt till baksidan igen och vi hopptränad kopplad. Så nu vet jag, inte träna henne löst eller kopplad (att kopplet släppas i marken) för hon löper och då är hon ju helt galen och jagar  hanar you know.
 
Hann fota lite idag ;) så bjuder på 2 bilder ifrån idag på Mandy <3 :)

Kommentera

Publiceras ej