Backa och krypa..

0kommentarer

Idag så tänkte jag träna lite med Saffi men eftersom mamma "snodde" morgonrundan så fick jag vänta tills det var dags för andra rundan. Så vid halv 5 gick jag och Saffi ut och tränade! Vi tränade först på det som vi gör i stortsett varenda gång vi går ut, att hon först ska sitta bredvid mig, sen framför och sist bredvid mig på andra sidan. Det ska hon göra snabbt och fint från båda hållen och det gör hon nu jättebra!
Men sen visste jag inte riktigt vad vi skulle träna på men så kom jag och tänka på rocktassars träning igår. Hennes Golden Ludde backade uppför en trappa. Jag och Saffi fick däremot börja med att backa haha. Hon satte sig först ner hela tiden och gjorde tass konstant men efter ett tag så fattade hon och backade bara några steg men vi får börja smått! Sen fick hon krypa. Hon har inte gjort det tidigare men det gick bra. Hon försökte först ställa sig upp och gå fram till godisen men det räckte att jag höll henne på ryggen 2 ggr och sen kröp hon. Bara 2-3 steg för sen fick hon tag på min hand där jag hade godisen och vägrade släppa haha xD Men vi ska fortsätta träningen imorgon tror jag. Så härligt att vara ute och träna när det är fint väder!
Blev inga bilder men ska försöka ta bilder imorgon! Har ju inte fotat på länge fast vädret är fint så får skärpa mig!

Kommentera

Publiceras ej