Utvärdering - Hööks saker

0kommentarer

Aktivitetsbräda 129:-
Väldigt fin tycker jag, Saffi älskar den och såfort jag tar fram den så trycker hon in nosen i de små hålen. "Rundningarna" är lätta att flytta men fastnar lätt i kanterna så man får hjälpa till lite ibland med naglarna så hunden har en chans. Annars är den jättebra! Klarar av att bli lite blöt också, Saffi är inte den mest torra hunden när det kommer till godisletande precis haha :)
4p/5p
 
Reflexhalsband med ludd 59:-
Mitt älsklings reflexhalsband! Syns väldigt bra, snyggt med tassarna, 6cm brett alltså väldigt brett, väldigt mjukt ludd och det sitter jättebra på Saffi. Tog en storlek för stort men har man det inspänt (halvstryp) så sitter det ändå bra. Brukar användas när jag har täcke på henne och bara vill ha något som gör att hon syns bra! Man kan inte missa henne i detta! Hört att reflexen gått sönder på många men inte på mitt! Älskar det!
5p/5p
 
Showmaster halvstryp 49kr
Inte det bästa, fodringen är "fattig" och gör knappt något skillnad. Använt det några gånger, reflexbanden syns rättså bra och det ser inte helt för hemskt ut. Men fodringen kunde varit mycket bättre! Men jag tror att det kommer hålla länge för det verkar ändå vara bra material. Men fodringen var ett bakslag.
3p/5p
 
Brunt/Mässingfärgat med silvriga ben 49kr
Väldigt snyggt, mjuk fodring fast inte jättetjock. Syns mycket, tycker däremot att det ska vara mässingfärgade detaljer och spännen på bruna halsband/koppel, ej äkta läder men har använt mitt några gångr typ 10-15ggr och det ser ut som nytt! Det lilla hundbenet som sitter på D-spännet ramlade av efter bara några få användningar fast det var ändå mest störigt för det plingade typ hela tiden haha. Annars är det skitsnyggt!
4p/5p (endast för de silvriga detaljerna)
 
Nu till det bästa köpet jag nog någonsin gjort haha!
3-pack bollar utav skumgummit! 39:-
Syns skitbra i gräs och sånt eftersom de är så färgglada, studsar väldigt bra, har lite tyngd i sig så de är lättare att kasta långt än tennisbollar och studsar lika bra. De blir däremot lätt bitmärken och sånt på dem men de är bra för de hundar som inte ska bita i t.ex hårda bollar eller så för de är mjuka. Inte för mjuka men lagom haha. Använt min ena sådana här boll till Saffi i rasthagen kanske en gång om dagen i 1 mån och den har nu börjat tappa lite skumgummi (hon har ju trots allt bitit på den) och den har bitmärken överallt, fast den syns fortfarande och studsar lika bra och är lika bra att kasta! Lätt att borsta av om den blir skitig och smutsen fastnar inte någonstans som det gör på tennisbollar! Passar perfekt till större hundar, de ska däremot inte ha de till att ligga och tugga på då de går lätt sönder men det gör ju alltid skumgummi!! Har två helt nya bollar kvar och den gamla funkar inu! Jätte nöjd, det blir fler när jag kommer till Hööks nästa gång!!
 Färgen är ungefär likadan, lika färgglad i verkligheten!
 

Kommentera

Publiceras ej