Långrunda!!

0kommentarer

Nyligen kommit hem från en 2h långrunda med mormor och hundarna! Först gick vi till stora inhägnaden så de fick springa men i början var Saffi inte alls "på hugget" och sket totalt i bollen och skulle bara nosa men efter en stund var bollen roligare än gräset haha :)
Hon sprang typ hela tiden och såfort man stannade så la hon sig ner haha. Snacka om dålig kondis asså. Men vi var väll inne i rasgården i 20-30min, jag passade på att borsta henne snabbt också så hon såg lite normal ut. Hon har blivit så "fettig" i pälsen, eller hon känns inte fettig men ser ut att vara det. Tror det är för hon löper men men. Sen gick vi ut därifrån och gick ner så de fick bada. Hon har inte fått bada på skitlänge för hon hade ju haft ögoninflammation och det fick hon av att hon badade så det har hon inte fått men hon har börjat få ögoninflammation igen så jag tänkte "why not" liksom :) Så vi gick ner så de fick bada och hon tyckte såklart det var skiiitroligt. Sen gick vi tillbaka. Rundan blev på 2h om inte lite mer haha. Så nu ligger hon i soffan och sover. Hon är lite som en valp ibland, sover när man är inne och är jäkligt aktiv när man är ute.
 
Men hon har blivit mycket bättre på att gå i koppel och drar inte alls lika mycket! Har typ alltid selen på henne nu också. Köpte ju en chock-rosa Hurtta Lifeguard Y-sele till henne för typ 3v sedan och jag har använt den nästan varje runda efter det. Hon går skitbra i den och drar knappt så jag är nöjd. Den sitter bra och ger bra "benfrihet" och rörelsefrihet för henne också, mer än vad bröstselen ger henne iallafall och den andra Y-selen vi har gillar hon inte alls och inte ja heller för knäppet sitter typ på hennes ryggrad och den rör sig skitmycket så den dissar vi till 99%. Ibland används den men inte ofta.
 
Nu ska jag äta så ni får ha det så bra!! Ska skriva några bra inlägg till er men ska först äta så hhahaahha, blir nog några tidsinställda också!!!
Vill ni att jag ska göra en ny "Mvh" bild? Den vi har nedan är ju gammal men har typ inga nya bilder på henne men annars kör vi på samma gamla :)

Kommentera

Publiceras ej