Isabell goes hemmagjorda hundtäcken!!!

0kommentarer

Jag har tänkt lite och tycker att alla jäkla hundtäcken, spec. vintertäcken ska kosta så jäkla mycket. Så jag har bestämt mig, jag ska sy mina egna hundtäcken framöver! Mormor har en symaskin som ska funka så jag behöver bara köpa tyg och tråd. Ska se om jag hittar något mönster på nätet man kan använda sig av! Jag ska också se om man inte typ har någon gammal tröja eller så man inte använder, allt är ju material! Jag har lagt ut en annons på hastnet.se för man kan ju lika bra köpa billiga äldre hästtäcken och bara sy om!! De har ofta också snygga mönster och så x) Men nu ska jag kolla in saker, jag hinner inte sy något idag men kan ju kolla upp lite saker så länge! Jag ska också förresten sy ett hundtäcke på syslöjden, haha slösa med skolans saker ja gör det bara ^^ Men i alla fall så hade jag och mormor tänkt gå en långrunda med hundarna efter maten som vi ska äta typ närsomhelst.

 

Ett tips till er som vill ha ett täcke typ året runt. Du köper ett ofodrat (ej tjockfodrat) regntäcke i t.ex strl 75 (Saffis strl) och sen köper du ett fleecetäcke i samma storlek och samma sorts modell. Sen sätter du på ”mjuka” delen av kardborre på insidan av regntäcket, alltså undersidan så det sitter mot hundens päls, typ 3st 10-20cms remsor (limma fast, sy ej, då förstör du täcket xP) typ lodrätt och gör samma sak på exakt samma ställe på fleecetäcket fast på ovansidan. Sen när det blir kallt så bara sätter du på fleecetäcket under regntäcket så poff, blir täcket mycket varmare och är samtidigt vattentätt! Det blir också mycket billigare om man gör täckena själv! Om ni förstår alltså, du kan ju använda fleecetäcket för sig också men det blir inte så snyggt ^^ Om du inte tar typ kardborre i samma färg eller något. Du kanske kan göra något snyggt mönster med kardborren eller något!!

 

En sak jag också tänkt på är att jag ofta stavar fel, fast jag inte märker det men Words rättar mig 24/7 så jag har nu börjat skriva (detta är första inlägget) i Words före jag publicerar det så det blir rättstavat xP

 

Sista skoldagen imorgon också! Ska praoa på stallet i 2v så vi får hoppas att det går bra! Även ridning på måndag så det blir ridstövlarna, ska se om jag får något skåp där så jag kan ha ridstövlarna om jag rider eller typ longerar osv och annars ridskorna. Hatar att rida eller motionera hästar i ridskor, känns bara fel på något sätt :P Men det är ju skitjobbigt att göra ALLT i ridstövlarna så hahahahaha  xD  Dagens dilemma där asså!!

//Mrs. Malik ^.^

Kommentera

Publiceras ej