Dafnedesign.se

1kommentarer

Jag har länge försökt spara ihop till mitt drömhalsband med tillhörande koppel. Jag har räknat på det och samanlagt kommer det gå på ungefär 1000 spänn för läderhalsband och koppel. Jag har också tänkt mycket på om det faktiskt är värt det, jag menar. Jag har 19st halsband till henne, 3st selar, 1 nosgrimma och 5st koppel varv.  ett är läder. Så jag har tänkt mycket på det och varför behöver man egentligen 19st halsband, 3 selar och en nosgrimma? Nosgrimman använder jag däremot dagligen så den är nödvändig men efter att jag köpte Hurtta selen så har den blivit en klar favorit och jag använder den under nästan alla rundor varje dag. Jag har tänkt lägga ut annonser på sakerna men man förlorar så mycket på det ändå så är det verkligen lönt?

Men tillbaka till ämnet, jag har tidigare varit fast besluten om att köpa ett halsband och ett koppel för de dära 1000 kronorna. Men nu känns det mest ologiskt, varför köpa fler om man redan har. Jag har några jag använt typ en gång och några jag använt lite mer men ingen av dem är ju slitna eller så. Ett koppel används inte mer för det bet hon på så det är typ 5mm hack och det tycker jag ser skitfult ut och liksom skabbigt så det används bara av mamma.

Jag tycker ändå man ska ha fina och hela saker till hundarna, jag vet många som går runder i slitna saker som har bitmärken och liknande och det ser bara så skabbigt ut. Liksom, om du hade haft en tröja som är jätte urtvättad, skitig och typ ful, hade du då använt den? Nej. Ett koppel kostar typ 100 spänn (syntet) och ett läderkoppel kostar typ 200-300 kr beroende på vart man köper det och bredd. Ett halsband kostar typ 50 spänn om man inte vill ha läder för då går de på runt 100 kr. Det är inte mycket för saker som håller sig fina i kanske 2-5år. Smörj dem med vanligt skofett eller vanlig jäkla matolja (funkar faktiskt men inte för mycket) så håller de mycket längre, blir mjukare och ser 100ggr snyggare ut!

 

Där jag tänkt köpa detta halsband och koppel är på www.dafnedesign.se, hon gör halsbanden själv, hemma och de är skitsnygga! Du får de precis som du vill men kostar ju också därefter. Halvstryp eller vanligt finns i vinthundsmodell, vanligt osv. Även helstryp fast då är det bara vanligt rakt. Du kan få hundens namn på det och du designar det med t.ex glasstenar, nitar, namn färg osv. helt själv och hon bara gör det. Även kopplena designar man själv, om man vill att de ska vara flätade eller fästa med nit vid handtag och fäste. BGB hake eller pistolhake (pistol för mindre bredd på kopplet och BGB för bredare), valfri längd (max är runt 2m) och man kan ha söm, foder i handtaget, namn, glasstenar och nitar på det. Så man får det helt personligt och de blir jättefina tycker jag! Men priserna är ju rättså höga men jag förstår henne, det kostar ju lite att göra dem och det tar lite tid!

Hon gör även i konstläder med dekorband!

Hemsida: www.dafnedesign.se

Några exemplar från hennes hemsida (lånade bilder från www.dafnedesign.se)


Kolla gärna in hennes hemsida! Där finns sjukt många bilder på hundar vars ägare köpt halsband och koppel!

Söker du något speciellt till din älskling så är detta din chans!!!

 

1 kommentarer

Mallan

15 Sep 2012 14:47

Härlig blogg :-)

Svar: Tack!!! <3<3<3
teamhundarna.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej