Ändrade planer...

0kommentarer

Hade tänkt göra ett bra och välformulerat inlägg till er och hade världens bästa idée i skolan (Ja, jag hade så tråkigt att jag faktiskt tänkte på vad jag skulle skriva på bloggen idag -.-'). Men efter att jag stressat hem, knytit om ridstövlarna typ 1000000ggr så åkte jag till stallet och sen åt vi middag hos mormor och nu kan jag inte komma på vad det var som var så skitbra imorse -.-' Typiskt mig!!
 
Red Kamelia idag, hon var väldigt stark och lyssnade inte alls. Hon är inte så utbildad så tar typ varje skänkel som drivande och inte flyttande osv. Så det blev lite för mycket drag från min sida och ändå gick hon helt för fort. Men jag är ändå nöjd :) Jag insåg idag att jag inte kommer behöva ett par vinterridstövlar, mina är SKITVARMA. Var svettig längs hela vaden idag så skippar vinterstövlarna från Hööks som läsare på www.dressyrmupparna.se ändå har dissat, iallafall hälften av dem så det hade nog ändå inte blitt dem :)
 
SISTA skolveckan innan prao:n!! Praoar nästa och nästa vecka igen och har plats på stallet så det ska bli kul. Långa arbetsdagar dock, 8-4 varje dag :P Men det ska bli kul och jag hoppas att jag får göra lite saker också. Jag har planerat att ha ridstövlarna på måndagar då jag rider kvart i 5 och slutar vid 4 så det är lika bra att ha med mig dem hela dagen och sen resten av dagarna tar jag bara ridskorna för de så inte lika varma och de sitter mer löst haha :P Svårt att förklara. Skönare med ridskor när man inte rider irättaresagt.
Jag är en av de som HATAR att rida med ridskor, med shortshaps/gaiters är det någorlunda men det är ju bäst med ridstövlar haha! Får skoskav när jag har ridskorna och chapsen så ska köpa ett par nya chaps och sen får vi se, om det funkar med nya eller det blir nog begagnade, men iaf. Så kommer jag ha ett par bruna ridstövlar och ett par svarta ridskor med chaps!! Coolt vaaa!!
 

Kommentera

Publiceras ej