Träningen idag! :)

0kommentarer

Gick till min baksida och tränade henne med slaks ''Volter'' ni vet som hästar, altså när man rider volter fast jag gjort ett eget att man har hunden istället, man ska inte ha hunden lös utan kopplad, då lyder den mycket bättre. Och så går man på runda volten och sedan kan man börja jogga och sen springa så hunden joggar och springer som ni vet som hästar Skritt,trav och galopp, fast nu är det ju inte hästar utan hundar, haha :).
Hon va skita pigg och håller på att rejsa med mig, springa före altså hon var så busig och hon börja lixsom morra inte morra så, utan roligt morr att hon tycker det är kul! :) haha ! :) Sedan tog jag fram ett hinder altså mini kryss hinder och så tränade jag med henne lite löst sen kopplad,  jag fotade när hon hoppade! :) sedan satt vi i skuggan och vilade oss lite och så hadde jag såklart godis med så hon fick mycket beröm :)<33

Jag filmade okså när hon var busig haha! :) Så videon kommer la upp imorgon kanske, nu är jag så trött så jag ska sova nu! :) Har gjort en träningsbok som jag ska skriva i, altså om alla träningar jag gör med henne, ifall jag inte kan blogga  samma dag som jag ska träna henne så skriver jag i boken så kan jag kolla då och då alla träningarna jag har gjort och så och mycket förändring osv! :). Men okej ni kanske tror att man måste ha en tränare med osv.
Men jag lär mig själv fakstigt! okej jag vill ha en tränare och sedan tävla och gå med i en klubb. Men det är okså kul att göra något själv, tänk mandy, först när hon var en liten valp så ville hon inte hoppa alls! Utan hon tvekade..
Men när jag lärde henne och berömde henne så hoppade hon! och nu! hon hoppar löst okså!! :D
 
Så lixsom jag är stolt över henne så himla mycket! :) <3 Älskar dig Mandy du är mitt ALLT! <3
 
ifall inte vi kunde köpa dig så skulle inte mitt liv vara som nu, utan jag skulle vara lat och var inne på datorn hela tiden orkar ingeting, men när vi fick dig! ville jag allt börja träna osv! :)  och jag har inte haft en underbar vän som dig! <3
 
 
Jag och Mandy ifrån idag! :) <3
 

Kommentera

Publiceras ej