Om Isabell och Sapphire

0kommentarer

Jag heter Isabell, är en 15årig tjej som bor i Landskrona. Jag har haft hund i stortsett hela livet och fick Saffi som 14års present. Jag har ridit sen jag var 4år, haft 2 egna hästar, haft en halvfodervärdshäst och en hyrhäst, men rider inte i nuläget. Men som Lina skrivit så är detta en hundblogg.
Sapphire är en 16månader gammal tik vars mamma är Långhårig rakryggad Schäfer och hennes pappa är en korsning mellan Kungspudel och Jämthund så hon är en rolig blandning. Hon är mest lik sin mamma och ser ut som en svart Schäfer, däremot så är hon inte så lik en Schäfer i psyket.
Vi köpte henne utan att göra veterinärbesiktning men vi fick lov att lämna tillbaka henne om hon inte gick igenom, vilket hon inte gjorde. Första gången (8v) fick hon anmärkning på höger armbåge så vi fick smärtstillande och kom tillbaka när hon var 10v, då hade hon ont i båda armbågarna. Vi beslöt oss då för att behålla henne och hon fick gå så bra det gick. Vi får bara ta det lugnt med långa rundor och träning som kan överanstränga armbågarna. Nu vid 1års vaccinationen så gjorde vi en "besiktning" igen och hon riktigt skrek när hon var liten men nu verkade hon mest obekväm när veterinären tog bak och fram benen så hon har blivit mycket bättre så nu har jag börjat hoppa och träna med henne mer på allvar.
Sapphire betyder Safir på svenska. Saffi är född natten till Alla Hjärtans Dag så hon är alltså född den 14 Februari och är min lilla hjärtehund!

Kommentera

Publiceras ej