Just Another Day..

1kommentarer

Hann inte ta någon speciell träning på morgonrundan då jag koncentrerade mig på att hålla mig vaken haha, men jag ska snart ut med henne igen och ska ringa mormor och fråga om hon ska med. Jag hade tänkt gå till en äng där vi brukar släppa hundarna och sen träna lite lydnad med henne för det är hennes största brist i träningen, hon lyder bara när det passar henne och det måste vi ändra på.
Jag måste också gå och köpa hundmat till henne då den är slut men det får vi göra när mamma kommer hem från jobbet för hon svarar aldrig när jag ringer henne och hon brukar ta med sig plånboken så jag kan inte handla före hon kommer hem. Hundgodiset har också börjat ta slut men det får räcka tills vi åker till Ullared v. 27.
Det ska bli hundsaker för hela slanten där för jag vet inget speciellt som jag själv behöver så det blir mest till henne och de har inte så mycket halsband och sånt på Ullared så det blir mest godis men det är bra att man kan handla sånt där för det kostar dubbelt så mkt i vanliga djuraffärer så jag tar chansen varje år!

Om ni inte visste det så har jag också en hamster o.O Fast han är mest i sin bur för i nya lägenheten har vi ingenstans där vi kan "stänga" in honom eller hägna in så han kan få springa utan att bita på sladdar och så. En boll är inte heller ett alternativ då Saffi tycker den är helt för rolig och har slagit snurr på honom många gånger så nu får han mest vara i buren och springer ibland lös några minuter medans man håller koll på honom. Han är vit med creamfärgade fläckar och är en guldhamster, alltså den stora sorterns hamster.

Jag slänger in en bild på min mormors hund Molly :) En papillon och är rättså lik Mandy :D


1 kommentarer

julia'

18 Jun 2012 20:37

Hur gammal är Saffi och vilken ras är hon? På headern ser hon inte så gammal ut :)

Kommentera

Publiceras ej