Ingen träning för vår del idag!

0kommentarer

Jag hade planerat att gå ut och träna lite lydnad då det är något hon verkligen behöver träna på men istället så blev det att jag inte gick ut förens vid halv 3, mamma tog första rundan med Saffi. Och sen gick vi direkt upp till mormor, åt middag och gick sen till City Gross och jag väntade utanför med hundarna och sen har hela dagen gått. Så det gick inte som jag tänkt mig!
Så det får bli hårdträning imorgon istället. Men jag hade tänkt dela med mig av hur jag lärt Saffi spansk skritt :O
Jo, man kan faktiskt lära hundar skolor för hästar. Saffi gör det faktiskt jättebra och lyfter jättehögt på benen, vilken dressyrtalang hon har haha. Har ingen bild eller video på henne men ska försöka ta imorgon när jag är ute med henne eller inomhus så ni får se!
Jag har först lärt henne tass sittandes, som valp då, sen när hon låg ner och sen när hon stog upp. När jag tar fram höger hand ska hon ta fram vänster tass, så det blir tassen mittemot handen och gör hon fel så tar jag inte tassen och hon får ingen godis utan jag petar då lite på den rätta tassen istället. Hon har faktiskt lärt sig rätt väldigt snabbt och jag tror att hon fått sin minimala intelligens från pudlen i henne haha.
Iallafall, för att få henne att gå med höga "benlyft" så istället för att fånga tassen när hon står upp så flyttar du dig sakta bakåt och tar undan handen precis innan hon hunnit sätta tassen där, sen tar du direkt nästa tass så när hon landar med den enda tassen så ska hon börja gå med den andra. Jag gjorde första bara ett steg med henne och sen fick hon godis men nu går hon 5-6 steg och sen får hon godis!
Min lilla fialoppa :)
Har också gjort vår logga idag, så ni enklare ser vem som skriver vad :)
Skriv vad ni tycker om den och om det saknas något. Bilden är tagen i mina kusiners stuga när hon var 9v :) Så underbart söt är hon asså!


Jag vill också veta vad ni vill att vi ska skriva om! T.ex hiss & diss en gång i veckan, månadens hundras osv :) Ge förslag, vill ni ha några "fail" bilder också, jag har många där hon antingen står på nosen eller bilder där hon nog inte vet vad hon gör haha :)

Kommentera

Publiceras ej