Förlåååt! <3

0kommentarer

Jätteledsen! Inte haft en chans till att blogga på en evighet känns det! På midsommar var jag hos pappa och firade med farmor, farfar, faster, kusinerna och syrran och igår var jag ute till 12 med kompisarna för det var tivoli :P Så jag har inte haft någon chans till att blogga!
Saffi har såklart inte heller fått så mycket träning då jag inte riktigt haft tid för henne men vi har köpt ny tv idag, blu-ray spelare då vi inte kan "sno" filmer från pappa längre då vi innan bara hade dvd och när han köper filmer numera så är det bara blu-ray. Så nu har vi snott några och hämtat min cykel så imorgon börjar Saffis konditionsträning, jag ska cykla bara en liten runda med henne en gång om dagen för att hon ska få springa av sig, skaffa lite muskler och helt enkelt få bättre kondition. Hon fick en långrunda idag då vi hämtade filmer hos pappa, sen skulle mamma handla och sen gick vi tillbaka, fast det tog ungefär 1½timme och vi släppte henne på 3 ställen och hon sprang som in i! Har inga bilder då mobilen var hemma men hon hade sitt bruna regntäcke och nu sista rundan så öste det ner så vi skyndade oss in haha :P
Jag har ett brunt regntäcke från limex med tunn fodring till henne, det har reflexer på "låren" och en liten "hätta" så det täcker nästan hela halsen. Däremot så är det inget "hål" för kopplet i hättan så när man drar så "går" den upp av sig själv så den inte skyddar. Dålig förklaring men i alla fall. Jag är faktiskt nöjd med täcket, det gick på ca 350kr och jag har inte använt det så mycket men det syns mkt på henne då hon är ju svart så annars ser man inte henne, men detta är typ ljustbrun (hemsk färg, I know it!) men Saffi passar faktiskt i den! Täcket skyddar bra, kunde varit lite "smalare" mellan frambenen men annars är passformen också rättså bra. Jag gillar att man först knäpper "magremmarna" med kardborre så själva knäppet inte sitter på ryggraden för annars kan den lätt skava eller ge obehang :)
Saffis hatar att ha täcke på sig, men öser det ner eller regnar så åker regntäcket på. Sånt e livet haha, och hon verkar inte tycka det är helt för hemskt när hon väl har fått på det. Mer före och när man har BoT täcket inomhus haha :) Då är det bara pina! Däremot så efteråt blir hon alltid så glad, ryster på sig och pälsen LIGGER faktiskt ner!!!! :O Det händer inte ofta!!
 
På sönda åker vi upp till Ullared! Ska försöka blogga men vet att för 3 år sedan så hade vi bara internet på ett ställe och flyttade man då datan lite så funkade det inte. Men ska se om syrran ska ta med sin data för de borde väll ha fått bättre sändning, även ute i Halmstad, till modemen :) Har ett trådlöst från Telenor :) Har jag inte tillgång till internet så ska jag försöka blogga från mobilen men det tar sån himla lång tid!!!
Ha det bra!!

Kommentera

Publiceras ej