Cykeltur i Sahara :P

0kommentarer

Ni fattar nog att jag faktiskt inte var och cyklade i Sahara men det var så j*vla varmt ute, Saffi som annars brukar klara ungefär halva rundan i lagom takt var skittrött efter halva. Hon kunde däremot springa som en kängru o.O när jag släppte henne haha. Men hon var duktig iallafall och jag lät henne bara "galoppera" en gång medans vi cyklade, sen sprang hon ju när hon var lös. Men eftersom jag inte hunnit värma upp så bra så blev det lugnt tempo genom hela rundan och hon är trött nu haha :) Jag kunde t.o.m använda bara halsbandet i slutet, jag har annars både nosgrimma och halsband på henne, så när jag släpper henne tar jag av nosgrimman så hon är lös med halsbandet.
Hon brukar annars hålla på att välta oss när hon bara har halsbandet så det är nosgrimman som gäller, fast i slutet så ändrade jag till halsbandet och tog av nosgrimman och hon gick hur bra som helst, hon kanske inte orkade något annat haha :)
Men hon var duktig iallafall och det bästa med cykeltur är att den rundan vi cyklade tog ungefär 30min, om vi hade gått så hade den tagit ca 1½ timme eller något. Så man kommer långt på kort tid och hon blir ju trött och samtidigt tränar konditionen. Däremot så brukar rundan bara ta 20min men hon var ju somsagt trött hela tiden haha x)

Kommentera

Publiceras ej