Vill haaa!

0kommentarer

Ska ju börja rida efter sommaren igen, bara på ridskola men behöver verkligen nya saker! Tror däremot det blir en tur till Hööks i panik veckan före och att handla det man absolut behöver haha!
Men det jag skulle vilja/behöver ha
Ett par nya ridbyxor! Tycker att alla Pikeurs ridbyxor är så sjukt snygga men har inte råd med ett par :''( Kostar runt 1000-2000kr för ett par ridbyxor :O
Ett par RÖDA (inte blåa) Whitaker ridbyxor står högt på önskelistan. De är billigare än Pikeurs och kostar runt 800kr!
 
En snygg väst! Denna är ju skitsnygg! Kostar typ runt 1000kr tror jag!
En ridjacka, använder min f.d skoljacka i stallet just nu haha! Den första hade varit perfekt som vinter-stall-jacka och den bruna hade varit perfekt som sommar-stall-jacka!!
En ordentlig ridtröja, köpte en HV Polo på Falsterbo som kostat runt 800kr tror jag, fick den för halva reapriset för 250kr haha :) Men skulle behöva en till!
Ett par ridstövlar! Har ett par ridskor och ett par chaps, däremot så får jag skoskav när jag har på chapsen så jag kan bara ha ridskorna utan chaps och det är superhemskt att rida utan stöd! Ett par ridstövlar ska jag spara till och isåfall så får jag spara i ungefär 2-4månader innan jag får ihop tillräckligt för att köpa ett par från Hööks :( Får 500kr i månadspeng och kan nog få mamma att betala något, får väll också sälja ridskorna och chapsen. Om jag bara kunde hitta chapsen haha! Dessa två ridstövlar Sergio Grasso och Veredus tycker jag är SKITsnygga!!!!
Ett par ridhandskar behöver jag också! Tidigare knappt använt men började göra det i slutet på min och syrrans hyrhäst och det är både skönare och "lättare" att rida med ridhandskar! Man får mycket bättre stöd! Ett par bättre ridhandskar som inte spänner överallt är vad man behöver! Hittade ett par supersköna för 700kr på Falsterbo! Men ger inte 700kr för ett par handskar, då sparar jag hellre tills jag har 800kr och köper ett par Whitaker ridbyxor!!
Världens snyggaste ridskärp skulle man inte säga nej till! Det är äkta swarovski! Kostar runt 2000kr tror jag!
 
Det var väll allt tror jag, varför måste allt vara så skitdyrt? Hittat de flesta bilder på www.schockemoehle.net kolla gärna in dit! Tror de levererar till Sverige men kan ha fel :P
 
 
Om dessa ridstövlar finns kvar när jag skaffat fram 1600kr så vill jag ha ett par sånna hära från Hööks! :P
Eller så orkar jag bara spara i två månader också så blir det ett par begagnade märkesridstövlar för 1000kr :) Antingen eller haha!
 

Kommentera

Publiceras ej