Tillgång till dator igen :)

0kommentarer

Äntligen har jag fått tag på en data igen haha :) Systern och pappa är ute och går med systerns hund så jag slappar med Saffi framför datan. De andra är påväg hem från mina kusiners farfar som bor här någonstans haha :)
Var inne i halmstad idag och man kände sig verkligen som att man var i ett annat land, man passade verkligen inte in haha! En svart kjol, en ljusblå magtröja och ett rosa hurtta halvstryp Lifeguard blev det :P
Så det var väll rättså lyckad dag om man säger så xP Imorgon ska alla utom jag och vovvarna till High Capparall, vill inte dit så stannar hemma och tänkte blogga och lite sånt om internet funkar :P Vill inte vara borta från Saffi hela dagen bara för att åka till ett ställe som jag ändå inte vill till så det är onödigt!
De som äger stugan vi är i bor ungefär 50m ifrån oss haha :) De har typ 50kor, några katter och två hästar. Vi har bara klappat hästarna en gång men kalvarna och tjuarna är skitroliga! Minsta kalven är 6dagar gammal (idag då) och den är skiiiitsöt, sen min lilla sugpropp som vi kallar henne för hon suger som in i på fingrarna, hon är väll runt 2 veckor eller något! Skiiitsöta är de, det finns 7 kalvar och sen har vi hälsat på tjuarna idag och igår. Vi har döpt en stor svart som är skitmysig till Ferdinand, en vit/svart till dampen och en vit/svart mest vit med ett blått öga för Bullmastiff. Ferdinand är skitmysig och inte alls sur eller så och skitsöt med öronen som står rakt ut och han är skit stor :O. Dampen har riktig damp, kliar man honom på huvudet så riktigt skakar han loss haha! Bullmastiff typ fräser och ska attakera en hela tiden och är en riktig suris men när han "vant" sig vid en lite efter man hälsat på dem i typ en halvtimme haha så blir han mysig han också! Tjurarna är såklart instängda och vi står utanför men de är myysiga med sina gigantiska huvuden och skiiiitlånga tungor!!!
Ni vet de dära typ "nummerlapparna" de har på öronen, de gula!? Börjar nummret på 1 (då t.ex 1555) så är det en tjur och börjar det på 0 (då te.x 0555) så är det en ko. Coolt va haha!
 
Saffi har gått lös nästan hela tiden och hon har varit jätteduktig, hon lyssnar mycket bättre när man är ensam än när man är med andra men jag gillar mest att gå själv för då håller man också mycket bättre koll på henne.
 
Jag ska försöka kolla om jag kan fota lite med mobilen och se om jag får in några av Ullareds sakerna, det blir inte Ullared en gång till för pengarna är slut haha! Men jag ska blogga imorgon iallafall, hoppas jag :O!

Kommentera

Publiceras ej