Snart kraschar det :O

0kommentarer

Idag är det tredje gången jag blivit tvungen att att gå igenom drivrutiner och inställningar på datan för att den hållt på att krascha, ännsålänge så funkar den och jag kommer in på internet och kan nu använda den som vanligt men en vacker dag (väldigt snart) så kraschar den och då har vi bara en skrutten laptop som redan har halv-kraschat kvar. Så det blir att tvinga mamma att börja spara till en ny data och sen köpa en såfort man har tillräckligt med pengar till en.
Vi har tre datorer, mammas Mac som redan har kraschat, min laptop som pappa kört med på biltaket (bara några meter men ändå!) som snart kraschar, internet stänger av sig själv var 10:onde minut på den haha! Och min skitgamla som jag sitter vid just nu. Någon som har tips på en BRA billig stationär (skärm osv behöver inte medfölja)? Helst över 600GB hårddisk, stort grafikminne och minst 4st USB-portar och den ska kosta runt 5000kr, helst under men kan gå lite över också.
Ska finnas i affärer såsom typ Siba, Mediamarkt, Elgiganten osv så de finns i närheten.
 
Vi har shoppat ovanligt mycket på sista tiden haha! Kläder för ungefär 5000kr, ny tv, blu-ray och gud vet allt haha! Så pengarna till dator finns inte just nu :( Men både jag och mamma är beroende till att ha en fungerande dator och kraschar denna får vi använda min mobil haha!
 
Jag cyklade med Saffi en liten tur för ungefär 2 timmar sedan, jag gick också en liten runda efteråt, som morgonrunda fick hon springa rättså mycket för jag gick först en runda och sen släppte jag henne i rastgården.
Efter vi cyklat så träffade vi även ena Schäfern som bor ovanför oss, de som bor där har två Schäfrar. Det var en tik som hette Sassi så det var rätt kul haha! Saffi och Sassi, Saffi var ungefär lika stor som henne så hon är faktiskt i storlek med en Schäfer, jag har trott att hon var lite mindre än Schäfrar fast de är nog inte så jättestora haha, hon var kanske 1-2cm mindre än Sassi :)
 
Nu ligger bebisen och sover i min säng, såklart ska hon ligga och occupera hela täcket och min tröja!
 

Kommentera

Publiceras ej