Mandy rymde idaag :O

0kommentarer

Det började med att jag skulle träna henne löst idag, och det var sol och varmt fast det gick bra. Så sätter alltid en sak för mandy så inte hon rymmer hem och kanske blir påkörd. Jag kan visa er någondag vad jag menar. Men iallafall så brukar jag sätta en dyna som ett staket för Mandy. Men idag blev det misslyckads..
Jo, Att Mandy var jätte lydig och hon hoppade som en tok men sen kom Hanna och Bamse lite och så var grannen där och frågade oss ''Är katten och Hunden sams?'' Vi bah ''Japp'' Sen så gick Hanna hem. Så jag vände mig om och såg att Hanna gick hem då. Sen så märkte jag att Mandy sprang där det var stäng. Så jag sprang där och kollade ifall hon inte rymmde men hon ståg där framför och kollade på mig när jag sprang till henne. Men sen så började hon lixsom hoppa på dynan så dynan ramlade ihopp och så hoppade hon över och sprang som vindens fart. Altså att hon rymmde... Sen så kom en granne där på lille vägen mellan  mitt hus, och grannens hus. För grannen skulle tömma sopor eller nått sånt. Så då började Mandy skälla på grannen. Och sen så sprang hon förbi grannen till stora vägen :O Jag bah '' NEEEEEEJ!!!'' Så sa granen ''Spring och ta fast vovven du!''eller nått sånt sa hon. Så jag bah '' Aaa'' Så jag sprang mot henne och vifsade med hennes leksak så hon lixsom springer till mig men nej då! Hon bara blockerar allt runt om kring henne och springer förbi vägen till trotoaren. och där sprang jag efter henne och vad annars ska jag göra?.. Jag fick PANIK!!!. Sen bredvid trotoaren var det ju en väg och där kom en bil som körde jag bah '' neej sväng inte till bilen!'' Men jag trodde nog att hon skulle göra det men Mandy är ju inte såå dum att springa mot den lixsom. Så hon sprang ända fram till mosters dörr :O Sen stog hon där och  ville dit. Men moster var inte hemma, bara min kusin men hon såg nog inte det. Så jag tog henne och Hanna sprang till mig eftersom hon såg mig springa. Så jag satte mig ner i marken och hållde fast Mandy och jag var helt varm och helt anfådd, fyyyy vad jag fick panik! Kändes som hjärtat skulle hoppa ut lixsom. Men sen bärde jag Mandy ändå hem eftersom jag glömde kopplet. Som sakt när hon  rymmde så fick jag ju panik så första man tänker på är att hämta kopplet? :O Neej det gjorde jag inte.. Men lixsom först när hon rivde ner dynan så brukar hon springa till våran dörr? Men nu sprang hon till mosters dörr.. Men nu kom vi på varför att hon sprang till moster.
Bara för att när vi var där förut så glömmde vi hennes boll som hon älskar och allt. Så hon vet la att den är där eftersom hon hadde den hos  moster när vi skulle hem sen så har hon det i minnet att bollen är där så hade hon chansen att springa dit.
 
 
Men jag kommer typ sätta massor av saker runt dynan altså fram och bak sen när jag ska träna med Mandy eftersom vi har inget staket men imorgon bitti kan jag gå ut och ta kort vad jag menar så ni vet vad jag menar..
Svårt att förklara med text men hoppas ni fattar lite iallafall ;) <3
 
Aja imorgon kommer Cia (Min mammas kompis) och hämtar mig,Mamma och Mandy sen så åker vi till cia. Vi kommer la vara där hela helgen kanske?.. Cia har en hund som heter Niky, en hane altså. Men dem är vänner, men sen så ska Cia passa två hundar. Eftersom ägaren skulle åka bort bara en dag eller så. Men kommer säkert fota mycket när vi är där! :)
 
Jag kommer okså skriva ett inlägg kanske? :) För Cia har internet :)<3
(Jag vet att ni har sett denna bild men orkar inte ladda upp en till <3 )
Aja byebye <3

Kommentera

Publiceras ej