Lina och Mandy

1kommentarer

Jag heter ju Lina som alla nästan redan vet, jag är en tjej på 14 år fast jag ska fylla 15 i Augusti.
Min fritid är : Hästar samt rida på ridskolan,Träna med Mandy,Datorn,Vännerna osv.
Jag rider 1 ggr i veckan på en ridskola med namn Kungsbackaridklubb (KRK)
på Fredagar och där rider jag på ponnys. Fast jag har en sköthäst på KRK som är en stor häst med namn El Diablo. Jag har okså en till sköthäst som heter Engla fast hon står på ett privatstall..
Men sen så är jag en datornörd kan man säga... Haha.. Nee, men altså jag gillar ett blogga samt kollar på olika bloggar ,facebooka, Kollar på klipp på Youtube, Lyssnar på musik, Göra headers o Designa,Göra klipp och mycket mera. Men sen när jag ska välja gymnasuim så ska jag lätt fett välja Media pogrammet. Eftersom jag älskar att göra headers, Designa, Göra filmer, Ta kort osv.. Men sen är jag galen i en artist
som heter   Justin Bieber.  Han har jag älskar i 3 år nu och jag älskar hela han och hans röst, och låtarna! <3.
Jag är en äkta och stolt Belieber <3
En bild på mig :
Så det var lite om mig!
 
Om Mandy :
Mandy är en snäll,Busig,envis vovve på 2½år. Hon kom till världen den 24 November 2009.
Hon är en renrasig papillon. Hon älskar att hoppa och det märker jag när vi tränar.
Lixsom när hon hoppar löst så springer hon som vinden's fart mot hindret och vet exakt att hon ska hoppa.
Vi har alltid tränat med just hoppningen. När hon var några månader så tränade vi inne med en bom på golvet. Först ville var hon osäker och inte ville hoppa men sen när vi tränade nästan varje dag så hoppade hon.
Jag har tränat hoppningen med koppel förra året och nu i detta året  så tyckte jag att Mandy var redo att hoppa löst som riktigt agility. Nu håller vi på att träna att hon ska hoppa löst, och det går riktigt bra fakstigt!.
Och som sakt det ser ut som hon älskar det!. Men vi har inte bara tränat hoppning utan jag har lärt henne trix.
Hon kan  Sitt,Ligg,Tass,Gimme five, rulla runt (ifall jag visar henne då) och skall. Men jag vill lära henne mer trix. Som jag ska träna henne snart men jag tränar henne med dem trixen hon kan. Så hon inte glömmer av dem och sådant. Vi tränar okså lite lydnad. Altså vi går dem dära volterna jag har pratat om, och lite sådant. Sen leker vi okså. Kastar bollen eller en leksak och leker som sakt! :)<3
 
En bild på Mandy som hoppar i en hoppräning i år :
 
Så det var lite info om Oss :) Ifall ni vill veta mer kan ni bara kommentera :)<33
 
 
 

1 kommentarer

Engla

12 Jul 2012 13:31

haha aaaw. Söta Mandy.
Mina kusiner har en rottis som heter Mandy(:
Sedan din sköthäst, Engla.
ehe, jag heter också Engla^^
Jätte fin blogg, kram

Svar: heej! haha vad nice :) Tack så mycket! :) kram :)
teamhundarna.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej