Hoppträning

0kommentarer

Jag är hemma själv idag eftersom de andra är på High Chapparall, iallafall så hade jag tänkt att gå en långrunda med Saffi och annars sitta vid datan resten av tiden, men eftersom datan hackade lite innan så gick jag ut och gjorde upp ett provisoriskt hopphinder med stolar och en sopborste haha! Vi hoppade först ett mindre hinder med bommen där man sitter och när det gick jättebra så tog jag upp den till armstöden, vilket blir ca 20cm högre än Saffi :O Hon rev första gången men vi hoppade det ca 6ggr och hon klarade alla de andra gångerna, jag tror att hon inte visste hur högt hon behövde hoppa första gången. Nu har jag tagit en liten paus haha och sättit upp ett kryss med en bom före hindret som vi snart ska ut och hoppa men det är så jäkla varmt här. Bytat om från joggingbyxor och långarmad till shorts och linne så det ska nog gå att springa lite till. Sen ska jag se om jag hittar några fler bra bommar och sånt så vi kan göra en liten bana, vi har mycket typ terränghinder och sånt här men inga direkta hopphinder utan mest nerförsbackar, stenar att hoppa ner för och sådant så jag ska se om jag kan göra en liten bana. Jag hoppade med Saffi både i koppel och lös och båda gick väldigt bra men jag föredrar med koppel då vissa gånger ska vi hoppa i trav då avståndet är till trav och andra gånger ska det vara galopp hela biten och det är lättare att reglera farten med koppel!
 
Jag har nog också världens underbaraste och sötaste hund! Hon absolut ÄLSKAR flugor, hon sitter och riktigt stirrar ut dem medans de kryper på henne och hon kan sitta i flera minuter och nästan vara hela still och bara titta på samma jäkla fluga! Hon försöker såklart äta upp vissa också och hon har lyckats med några, däremot så spottar hon ut dem illa kvickt, de är nog inte speciellt goda!
 
Jag tycker att ni är väldigt dåliga på att kommentera! 2 kommentarer sedan bloggens start oc vi har haft som högst 21 sidvisningar på en dag, så det är kanske dags att ni klickar på kommentera och skriver något? :) Vi läser såklart alla kommentarer och svarar på de vi känner för :)
 

Kommentera

Publiceras ej