Falsterbo Horse Show

0kommentarer

Dagen har varit den mest händelserikaste på länge! Sedan Ullared ni vet haha!! Nä, men seriöst, den bästa och roligaste på länge!
Vi körde från Landskrona lite över 8 och hämtade min systers kompis Juline och sedan körde till Falsterbo.
Påvägen dit så kom det ett rådjur springandes över vägen, pappa hann precis tvärbromsa så den hann typ halva hoppet över weiern (stavning), den saken som brukar vara mellan två motorvägar typ) innan den träffades av en bil på andra sidan :''( Så dålig start på dagen med ett dött rådjur.
 
När vi kom dit så stod det en kärring i rosa och snackade med hon i kassaautomaten i typ 10-15min men vi fick tillslut våra biljetter och kom in. Vi kollade nog mest på mässan men tittade på några ekipage på hoppbanan, vi tittade på "hunter" rundan eller något sådant som det hette. Den sista ryttaren gick omkull på ett terränghinder då hästen hoppade för tidigt och kunde ju inte riva hindret så de slog runt istället men hon verkade inte svårt skadad vad de sa iallafall och hästen verkade inte ha några allvarliga skador heller. Vi tittade bl.a på ekipage på 6-års dressyren som Anna Svanberg och Bellman (missade henne och Tabasco), Sofie Lexner och Casmir, Sigrid Bergåkra och I Do Kiss och många fler haha! Missade Hagahill Ponny Kür helt men sånt är livet.
Anna Svanberg och Tabasco vann 6-års dressyren och det är Finalen imorgon tror jag, så önskar dem lycka till!
 
Jag shoppade inget hundhalsband :O! Däremot ett träningskoppel, några gratisprodukter (hahah!!!), Dressyr med Kyra som är Kyra Kyrklunds bok och man fick den för halva priset om man gick med i en bokklubb som typ hette Cavalious eller något haha så jag fick den för 100kr så det var ju bra haha :) Jag köpte också en HV Polo tröja, långarmad av skithärligt material och typ vit/ljussandfärgad med logga! Långarmad och polokrage och jag ska ju börja rida på ridskolan igen efter sommaren så denna tröjan får bli min nya (första) ridtröja haha! Har annars alltid haft typ alla tröjor i stallet men man måste tvätta dem efter varje användning vilket är onödigt så jag lade ut 250 spänn på denna och då kan man ha samma vanliga vita linne under och min gamla jacka över så behöver man inte tvätta mer än typ två gånger per halvår eller något haha, beror på vart jag har kläderna, luktar det häst så tvättas de ju ofta och om de blir jätteskitiga men det brukar de inte bli när det är jag haha!
 
Nu letar jag bara efter ett par snygga, billiga och höga (dressyrmodell) chaps eller ett par riktigt billiga dressyrstövlar/allround med extra högt skaft med dragkedja!
Någon som säljer begagnade (helst rättså fint skick), dragkedjorna ska vara hela och de ska vara svarta. I strl 38 och smala ben. Märke kvittar men runt 500kr.
 
Det var kul på Falsterbo iallafall! Måste dit nästa år också! Vi åkte härifrån lite över 8 och kom hem halv 9 haha!! Så det var verkligen en heldag med hästar, men det behövdes! Sen kom man hem och mamma bah "Vi ska på turridning!" Haha, föräldrarna har andats hästluft ^-^
 
Någon av er som var på Falsterbo? Köpte ni något isf och vilken/vilka dag/ar var ni där? :)
 
Ha det så bra!!

Kommentera

Publiceras ej