Cykeltur :)

0kommentarer

Gick upp vid halv 11 och började dagen med att cykla till stranden så Saffi fick bada, hon joggade fint hela vägen dit och halva vägen tillbaka, sen gick det utför haha. Hon blev trött och gick sen hur sakta som helst så jag också fick gå haha.
Vi mötte flera hundar och hon brydde sig knappt, hon koncentrerade sig väldigt bra på cyklen och man märker hur hon faktiskt anstränger sig för att jogga i samma takt som cyklen och samtidigt vara på rätt "plats" med rätt avstånd bredvid cyklen. Hon svänger direkt när jag svänger och hon vill verkligen göra rätt! Hon har verkligen lärt sig att följa med på cykelturer, nu är det bara konditionen som fattas. Rundan brukar ta ungefär 1timme att gå plus om hunden/hundarna badar, hon badade i ungefär 30min och det tog oss ändå bara en timme allt som allt så det gick i bra takt hela vägen! Ska försöka börja cykla med henne mer då hon behöver konditionen och musklerna. En kort cykeltur ger lika mycket stimulation och träning som en dubbelt så lång gårunda har jag hört någonstans så det blir en längre cykeltur varje dag eller en lite kortare haha, och sedan 2-3 vanliga turer så blir hon nog lite finare!
 
Jag använde vårt Back On Track täcke medans vi cyklade, läderhalsbandet från Nobby Design, nosgrimman vi fått av farmor och läderkopplet. Jag tog såklart av allt när hon badade men sen åkte det på igen, det var perfekt väder för cykeltur då jag gillar att ha på henne täcket medans hon motionerar då det funkar som bäst då och det går inte att ha ett svart täcke om det är sol haha, nu var det molnigt och nästan lite kallt så hon fick ha på sig täcket!
 

Kommentera

Publiceras ej