Cykeltur och borstning!

0kommentarer

Jag vaknade vid 11 och mamma började jobba idag haha, hennes semester är slut!! Skadeglädje haha!
Jag gick ut med Saffi och hade bara tänkt mig en liten runda för mamma var ut med henne vid 6 på morgonen så hon hade klarat sig i någon timme till och jag tänkte gå hem till mormor eller gå långrunda när det blivit lite "kallare" men det visade sig vara rättså kallt och hon drog mot cyklarna så vi tog en cykeltur till där vi brukar träna, jag tog med borsten och bollen då jag tänkt borsta henne i lilla rastgården. Hon fick först springa efter bollen några gånger, sen tränade jag lite att hon ska komma till mig med bollen, och det gick vissa gånger jättebra och andra gånger gick det inte alls så det är mer träning på detdär. Sen borstade jag henne bara snabbt för hon fällde knappt märkte jag. Jag har ju en sådan typ furminator som ska ta all underullen och har hon ingen så är det inte så mycket att göra med den haha! Men hon blev lite finare i pälsen iallafall. Jag tänkte att vi kunde gå hem för att hon verkade trött men såfort vi kom ut på trottoaren så skulle hon springa mer så vi tog en liten omväg så hon fick springa mycket.
När jag cyklar så brukar jag faktiskt anpassa mig till Saffis fart, alltså typ normal cykeltakt där hon kan jogga i, det går i slutet oftast i pensionärs takt men vi kommer fram iallafall hahaha! Då går det snabbare att gå men hon brukar ju bli så trött men hon hade nog mycket energi idag för annars hade hon inte klarat denna rundan! Vi var sammanlagt ute i en timme och hon sprang nästan hela tiden så jag är stolt över henne!
 
Igår vid typ halv 4-5 var vi ute på långrunda runt typ slottet tror jag det är eller något och sen så fick de springa i rastgården och Saffi badade! Hon simmade t.o.m, det brukar hon inte om hon är ensam hund som badar. När hon badade med sin kompis Imma så simmade hon som in i, men det var ju för att Imma gjorde det haha! Men igår så simmade bebisen och sen gick vi till rastgården så hon hade torkat när vi kom hem!
 
Nu ligger hon helt utsliten och utmattad och sover på sängen. Jag tyckte att jag hade en stor säng när hon var valpt men nu kanske jag kanske behöver en dubbelsäng?? Hon ska ju såklart ligga från ena sidan till den andra och ta så stor plats som möjligt haha! Men hon är så härlig så!
 

Kommentera

Publiceras ej