Ännu mera hoppträning

0kommentarer

Jag har varit ute igen och hoppat lite med Saffi, hon har varit väldigt trött och lite dåsig idag så det blir inte mer. Det är nog värmen, jag sitter i shorts och linne och svettas ihjäl och hon har ju värsta vinterjackan så det är inte konstigt att hon inte orkar så mycket. Vi tog en terrängbana, sen tog vi lite "på volten" och det gick väll bra, gick i snigelfart men vi kom över hinderna hah. Sen ställde jag upp studs och först båda bommarna på sitsen och efter vi hoppat det några gånger så höjde jag sista till armstödet och vi kom över det jättebra! Inga rivningar! Vi tog långa ca 20cms pauser mellan varje "gren" och ibland i mitten av någon för hon var så trött och det var faktiskt härligt att få vila lite. Saffi kollade in hästarna i hagen ca 50m ifrån oss, ett typ varmblod och ett russ och såfort varmblodet gick ifrån russet så travade russet ifatt och det var ju jättespännande tyckte Saffi haha :)
 
Jag har tänkt att gå en längre runda senare men gör det när det blivit lite kallare och när vi vilat ett tag! Det är jäkligt varmt både ute och inne!
 

Kommentera

Publiceras ej