Två långrundor på samma dag :O

0kommentarer

Japp, rubriken säger allt. Först var jag, mamma, mormor, Saffi och Molly på ungefär 1½ timmes runda runt typ Örja och mot Häljarp och sen efter vi ätit så gick jag, mormor, Saffi och Molly ungefär en timmes runda i industriområdet, det är ingen där alltså så fridfullt, utom när det kommer en långtradare för då känns det som att allting skakar haha men det gör det ju såklart inte. Men annars är det inte många som kör eller går där, på första rundan träffade vi en hund och på andra rundan träffade vi några styckna men ändå, det var väldigt få hundar!
På lörda ska jag passa Jemma, min systers hund så vi får se hur det går. Lyckades lura till mig en 50lapp av mamma så har 100kr, ska gå till Spiggens imorgon och se om jag kan hitta något roligt till min hamster, handlar varje månad för hur mkt som helst till Saffi men han får mest spån och mat haha, lite taskigt så jag tänkte att han skulle antingen få ett hus, ett hjul eller något godis eller nått haha. Han är ju så tjock och rättså gammal också, typ 3år. Funderar på att köpa en hamster "efter" honom men vet inte, de är inte så roliga och innan fick jag ju ungar men efter att mamman dog så kunde jag ju inte precis få ungar mellan han och sin dotter så liksom lite incest där. Så det blev istället inga ungar men det ska bli något till honom iallafall.
För er som undrar så är han en vit/creamfärgad guldhamster (de stora hamstrarna) och han heter Ingo. Skitsöt är han och han älskar Saffi, eller bryr sig inte så mycket om henne men han är så söt när han skuttar över hennes tassar som är lika höga som han själv ahah!
 
Kopplet från Hurtta jag köpte till Saffi när vi var på Hööks och Zoo-djuraffären har visat sig vara riktigt användbart. Använt det nu till nosgrimman 4-6ggr och det är perfekt att hålla där resåren börjar då det är en bra längd för henne att gå på utom när hon luktar men det är faktiskt inget hon verkar vara ett stort fan av när man går. Ibland stannar hon när hon ska kissa eller så, men annars brukar hon går rättså bra och då tycker jag att man ska ha "samma längd" på kopplet så hon vet hur mycket plats hon har att röra sig på och då är det ju perfekt om man håller där resåren börjar. Hon ligger just nu och sover i min säng, skitsöt och när hon vaknar till så sträcker hon på sig precis som hon gjorde när hon var valp haha... Världens sötaste vovsing!!!
 

Kommentera

Publiceras ej