jag och Mandy är ute just nu ;)

0kommentarer

Nu sitter jag på en stol på våran altan och solar och chillar lite framför datorn. Har ju en bärbar så jag kan ju ha den ute. Så ligger Mandy på altanen, Idag har vi tränat lite lite hoppning, och sedan tränade jag henne löst. Inte hoppning utan lydnad.. Jag filmade ju när jag gjorde lite lydnad inomhus på ett inlägg jag skrev det. Men nu gjorde jag utomhus! :D Hon var väldigt busig idag så det blev lite svårt idag men annars gick det bra!
Hon löd iallafall mig och det är ju det som är grejen på detta. När jag säger hit ska hon lixsom komma och hon kom hela tiden när jag sa hit! :D Underbar hund alltså ;) <3 
 
Okej ni som läser detta kan prova med era hundar/lånehundar  :
 
1 .Ni börjar med att träna hunden att vara lös, (Helst ska ni vara i baksidan med staket eller där inte hunden rymmer)  
 
2. Ha godis eller leksak som hunden är galen i och vill ha.
 
3. Ni måste lära hunden att sitta och stanna!
 
4. Gå med hunden där hunden ska sitta och vänta till ditt kommando.
 
5. När du är där så säger du till hunden ''Sitt''
 
6. När hunden sitter sig ner, går du där du ska stå och säga ''hit'' 
 
7. När du är på plats och hunden sitter och väntar så säger du ''Hit!'' 
 
8. Hunden springer till dig och du berömmer hunden. Ge godiet eller leksaken och berömmer hunden väldigt mycket,
 
Så hoppas ni förstår! :) Och jag hoppas ni gör det :) För det är väldigt bra! <3
 
aja ska äta nu, bloggar kanske mer senare för jag tänkte jag ska träna henne mer senare eller jag vet inte men bloggar när jag kan xD
 
 

Kommentera

Publiceras ej