Hoppbana :)

0kommentarer

Igår så var det skit fint väder ute så jag satte mig på våran stol på våran altan och Mandy vilade och lekte lite med sina leksaker. Och jag tog det lungt och satte mig och läste ;) Sedan så kom Hanna och så gick vi på en promenad i vårat område. Mandy blev skit rädd för en cokel spaniel eller vad den rasen stavas men skitsamma. Fast hunden var innanför staketet som tur va men lixsom det går en liten mini väg så man går lixsom skit nära den  hunden. Fast den nådde ju inte oss men Mandy blev skit rädd för den och så hade hon svansen mellan bena stackarn :( Hon blev skit rädd för den...  Iallafall sen gick Hanna hem och så skrev jag upp banan som jag hade tänkt träna med Mandy. Sedan byggde jag upp den och sedan tränade vi den! 
Mandy var lite seg, men sen så blev hon lite snabb och pigg hehe :) Men det gick bra igår iallafall. Men vi tränade med koppel, fast jag hade ett grimskaft som jag satte på det andra vanliga hundkopplet så det blir sjukt låångt! :) Men det är skit bra grimskaftet ändå, man har bra grepp och sedan lyder Mandy lite bättre ^.^
Jag vet att jag tränar med koppel och jag skulle ändå träna löst som jag sa men jag tyckte det var bäst med kopplet eftersom jag är sjukt rädd ifall Mandy springer iväg igen :O.. Jag måste lita på henne med det, men jag ska se ifall jag fixar nått som hon inte välter och sedan rymmer hon, men det kommer gå bra men jag tror nog att vi ska träna med kopplet idag igen! 
 
Aja ha det gött! :) 
Jag och Mandy för en vecka sedan eller nått :3

Kommentera

Publiceras ej