Bakken :)

0kommentarer

Igår var vi på Bakken och det är därför jag inte bloggade då, jag hade alltså ingen tid. Mamma passade Saffi hela dagen och de hade haft lite kul xP
 
Jag har läst ut Cesar Millans bok och det blir lite ny träning för Saffi. Hon ska bl.a inte gå före en när man är på rundor, hon får inte lukta medans man går och hon får bara lukta om man ger henne "tillstånd", hon ska inte gå före ut eller in från dörren, hon får inte vara inne i tv-rummet medans vi har mat på bordet längre. Så det blir lite nya saker, jag har haft nosgrimman på henne hela tiden nu sista gångerna då hon är mycket lättare att hålla bakom eller bredvid en (jag ska däremot gå några centimeter före henne fast hennes huvud är typ vid mitt ben) så det har blivit nosgrimman men snart ska jag testa med ett av halsbanden. Hon lyder bra och fattar direkt att hon inte får vara inne i tv-rummet när vi äter och hon luktar direkt när man ger henne "tillstånd" :) Så det är väll bara bra förändringar tycker jag.
Jag skulle också gå till Spiggens och köpa ett kort koppel, typ 1m vilket är lättare att hålla henne "kort" än att behöva vira kopplet typ 20varv runt handen haha, men de var slut så jag ska kolla när vi åker till Hööks, det ska iallafall senast bli nästa vecka.
Sen börjar ju skolan om typ 2v, hemskt men sånt är livet haha! Men jag ska nog ta en års uppehåll från skolan efter 9:an så jag börjar gymnasiuet ett år senare, men vet inte vad jag ska göra under det året, kanske något med hästar eller hundar xD Jag vet inte men det är ungefär ett år tills dess så det kanske jag inte behöver oroa mig för nu xP
 
Åter igen, vill du kontakta mig så finns jag på lite olika hemsidor men såklart att kommentera bloggen är nog det snabbaste och enklaste sättet :P
Djur.nu = Antique (hyfsat aktiv)
Bukefalos = Hagstadius (hyfsat aktiv)
Hipponized = Antique (oaktiv)
Hotmail = [email protected] (aktiv)
Jag har hotmailen på mobilen och ser om jag fått ett mejl såfort jag kollar den så det är nog snabbaste sättet att få svar :P
 

Kommentera

Publiceras ej