Åsiktsinlägg - Pris på hundtäcke

0kommentarer

Jag har bara köpt 4st hundtäcken i mitt liv men de är från väldigt olika prisklasser. Mitt BoT täcke koster 750kr nytt, mitt Limex regntäcke kostade ca 400kr, mitt TH (rosa) täcke jag köpte på Hööks för 49kr kostade nytt 249kr och mitt reflextäcke som jag aldrig använt som jag köpte på Hööks för 129kr.
Som ni ser så är BoT täcket väl mycket dyrare än de andra men det har ju mer funktion än bara värme och skydd. Läs mer på www.backontrack.com. Men iallafall vad är egentligen ett bra pris på ett täcke?
Ett sådant här skulle jag tippa på kostar runt 200kr. Det är från Hööks (säljs ej mer). Ser ut att vara regntätt eller iallafall tål lite regn och fleecefodrat. Snyggt enligt mig! Härliga färger och jag skulle vilja ha ett sådant till Saffi, om de såldes mer!
 
Ett sådant här från Hurtta, regntätt med 100g (?) foder. Vintertäcke och finns i rött, svart och blått. Håller i ungefär en hunds livstid, alltså ett bra täcke och det är också snyggt och uppfyller sin funktion! Kostar runt 550kr.
 
Ett sådant här från Hööks är vattentätt, 100g fodrat. Kostar ca 250kr (säljs ej mer). Enligt mig är det rättså fult, fast det syns nog väldigt bra i mörker just för de fula gröna detaljerna. Jag hade nog kunnat tänka mig att köpa ett sådant om de fortf. funnits i sortimentet.
 
Ett sådant här vet jag inte märket på Water något. Regntätt med reflex, 100g fyllning och kostar 300kr. Jag skulle inte köpt detta täcket just för att det är fult! Kardborre över hela bogen verkar inte bekvämt för hunden och ser mest konstigt ut. Men det passar då många hundar. Gillar inte heller att det är kardborre under magen, så lätt att man "kardborrar fast" pälsen.
 
Jag tycker att 150-400kr är ett bra pris för att hundtäcke beroende på vad för storts hundtäcke. Däremot så brukar jag få betala 50kr än det billigaste priset på täckena då Saffi har typ den näst största strl. 75 tar jag till henne fast hon har egentligen 70 fast det sitter precis så jag föredrar 75.
Får man ett täcke med ursprungspris under 100kr så är det oftast ett täcke som är skitkvalitet.
 
Vad tycker ni är ett rimligt pris på ett hundtäcke?
 

Kommentera

Publiceras ej