Långrunda!

0kommentarer

Gick först till exan och kastade boll lite, men det tar ungefär 30min dit så det skulle egentligen bara dit, kasta lite boll och sen tillbaka. Men det blev längre. Vi gick till stora inhägnaden och istället för att gå raka vägen dit så gick vi nere vid havet så det blev en ännu längre runda. Fick stanna henne och riktigt säga till henne vid två katter, en påväg mot exan och en mellan exan och inhägnaden. Första katten fick jag verkligen stanna, säga till henne, vända, stanna, osv. Så det blev mycket jobb där men tillslut så gick vi förbi där katten suttit (den stack när den såg oss) utan att hon ens kollade dit. Andra katten satt bara still och kollade på oss men hon brydde sig knappt då. Kollade men blev inte helt "fast". Har hänt att hon gått in i träd när hon "fastnat" på t.ex en hund eller en katt. Hur f*n kan man missa ett stort jä*la träd? Jo, om man kollar på något annat och VÄGRAR att kolla någon annanstans så kan man det. Men sen så när vi kom till inhägnaden så fick vi vänta länge och hon fick då pusta ut lite. Sen gick vi in med en kille som hade en 5månaders Schäfer. SKITSÖT! Men de fick bara leka lite för sen tränade vi. Gick otroligt bra fast han gick iväg så vi inte såg varandra i inhägnaden. Trodde Saffi skulle springa iväg som ett skott efter den, hon har ändå inte fått leka på mer än 2 veckor för hon skadade först tassen och sen har jag inte riktigt vågat riskera att det går upp. Men nu är det nästan helt läkt så nu får hon börja lite smått igen. Men vi tränade mycket sitt, stanna, kom och att hon skulle gå bredvid mig. Jag hade inget godis med mig utan tränade med bollen och när hon gjort något så kastade jag kanske bara 2-3m så hon fick hämta den och sen gjorde vi nästa sak. Och det gick jäkligt bra. Hon stannade även när man såg valpen! Så jag är stolt över henne! Sen gick dem och jag gick en runda i hela inhägnaden så hon fick springa av sig lite, lukta och varva ner. Men sen när vi kom till vattnet så fick hon också bada lite. Hon har inte fått göra det sen vi kom tillbaka då Molly fick en allergisk reaktion efter hon badat. Kan ju ha varit för något annat också men tror det var för badet. Så har inte vågat men nu ville hon så gärna så hon fick i några minuter. Sen fick hon nog för mycket vatten i nosen eller sand eller något för hon stod och fräste hur länge som helst. Bara lät henne var då hon brukar göra så när hon haft nosen för mycket nere i gräset (pollenallergi) och haft nosen nere i gräset halva rundan och sen få vatten i nosen. Kan inte vara speciellt skönt. Men sen gick vi lugnt hem. Mötte på två kaniner, den första gick hon med halvsträckt koppel (sträckt då och då men mest hängandes) och gjorde inget försök till att komma fram till den. Och den andra satt kanske 3-4m ifrån oss och skuttade sakta iväg och hon kollade men brydde sig knappt. Kanske var hon för trött?
Men vi har varit ute i nästan 3 timmar och nu ligger hon och sover gott! Härligt att kunna trötta ut henne någon gång, brukar annars bara gå till t.ex exan eller inhägnaden men nu blev det mycket plus lite träning här och var. Så jag är nöjd med henne. Superduktig har hon varit fast hon gick med nosgrimman hela vägen så hon kunde ju inte dra. Lite drog hon och hon lyssnade inte jättebra på den men hon var ändå duktig!
Tog inga bilder då jag inte fick något bra tillfälle men ni får se en gammal!

Tycker att hennes öron ser så sjukt söta ut när hon lyssnar bakåt haha. Var ju bara tvungen att dokumentera det i stugan haha :) Supersöt! Hon kan t.o.m ta bak dem så långt att de överlappar varandra lite haha!

Kommentera

Publiceras ej